اقتصادی و تجاری

وزارت برق عراق خط جدید انتقال برق 2000 مگاواتی را راه اندازی کرد

وزارت برق عراق خط جدید انتقال برق 2000 مگاواتی را راه اندازی کرد

وزارت برق عراق از راه‌اندازی یک خط جدید انتقال برق با ظرفیت حداکثر 2000 مگاوات جهت آمادگی برای تابستان خبر داد.

به گزارش عراق یار به نقل از iraqinews ، در بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده از سوی این وزارت توضیح داده شده‌است که مدیریت عالی و کادر کاری این وزارتخانه در حال انجام تعهدات خود برای دستیابی به چشم‌انداز مطلوب و ارائه‌ی خدمات موردنیاز است که به‌دنبال تحقق آن برای مردم کشور است.
در بیانیه‌ی این وزارتخانه آمده‌است که کارکنان شرکت کل انتقال برق منطقه‌ی جنوب موفق به راه‌اندازی خط انتقال جدید شدند.
ظرفیت خط انتقال برق فشار قوی دومداره (رمیله – خورالزبیر) 400 کیلوولت است و اولین خط از این نوع است که در منطقه‌ی جنوبی به طول 70 کیلومتر ساخته شده‌است. ظرفیت انتقال این خط در استان بصره به 2000 مگاوات می‌رسد.
در این بیانیه همچنین توضیح داده شده‌است که این پروژه که مستقیماً با نظارت زیاد علی فاضل، مدیرعامل شرکت انتقال برق منطقه‌ی جنوب، انجام می‌شود، شامل ساخت 171 دکل انتقال فشار قوی با مشخصات فنی ویژه است.
ارتفاع برخی از این دکل‌های انتقال به 85 متر می‌رسد و در ابعاد مختلف برای عبور از تقاطع‌ها در مناطق رمیله و خورالزبیر، خطوط انتقال 132 کیلوولت، فیدرهای توزیع و خیابان‌های اصلی و میدان‌های نفتی طراحی شده‌اند.
در این بیانیه همچنین خاطرنشان شد که کارهای اتصال نهایی و بازرسی‌های لازم تکمیل شده‌است. این خط انتقال به اتصال نیروگاه رمیله به زیرساخت‌های برق ملی کمک می‌کند و سیستم برق را در منطقه‌ی جنوبی به‌ویژه و به‌طور کلی در عراق تثبیت می‌کند.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید