اقتصادی و تجاری

آغاز اجرای پروژه مبارزه با بیابان زایی در سه استان عراق

آغاز اجرای پروژه مبارزه با بیابان زایی در سه استان عراق

دبیرخانه هیئت دولت عراق از اجرای پروژه جامع مبارزه با بیابان زایی در سه استان کشور خبر داد.

به گزارش عراق یار به نقل از «ناس نیوز»، «حیدر مجید»، سخنگوی رسمی دبیرخانه هیئت دولت عراق، درباره مسئله شوری آب رودخانه فرات گفت که مذاکراتی با ایران و ترکیه درباره مسئله قطع آب های عراق وجود دارد و افزود که عراق برنامه‌ای برای کشاندن این پرونده به محافل بین‌المللی از طریق وزارت خارجه دارد.
او گفت که استان‌های مثنی (مرکز آن: سماوه) و دیوانیه و ذی‌قار (مرکز آن: ناصریه) سال‌هاست که با مشکل شوری آب حوضه فرات مواجه‌اند و این بر آب شرب مناطقی از این استان‌ها و نیز بر کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی در این استان‌ها تأثیر نهاده است.
مجید گفت که دولت عراق کمیته‌ای عالی به ریاست دبیر کل هیئت دولت و با عضویت وزارتخانه‌های کشاورزی و منابع آبی و گروهی از کارشناسان در این سه استان تشکیل داده و 6 میلیارد دینار نیز به پروژه مبارزه با بیابان‌زایی در این سه استان اختصاص داده شده و شرکت‌های پیمان‌کار نیز اجرای پروژه را آغاز کرده‌اند.
او گفت که این پروژه شامل ایجاد فضای سبز و از بین بردن منطقه بیابانی در میان این سه استان است که باعث بهبود وضعیت اقلیمی و تقویت تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.
سخنگوی دبیرخانه دولت عراق تأکید کرد که تلاش‌های مشترکی با عتبت مقدس درباره پروژه‌های درختکاری جریان دارد که یک پروژه ملی است که با همکاری وزارتخانه ها و نهادهای جامعه مدنی اجرا می‌شود.
وی افزود که دولت عراق دو ماه پیش طرح ملی کاشت یک میلیون درخت و نهال را راه‌اندازی کرد و افزود که وزارت منابع آبی طرحی جامع برای اجرای آن تنظیم کرده است.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید