روابط ایران و عراق

بخش خصوصی ایلام آماده سرمایه گذاری با عراق در بخش های مختلف است

بخش خصوصی ایلام آماده سرمایه گذاری با عراق در بخش های مختلف است

رییس اتاق بازرگانی ایلام در دیدار هیات تجاری، اقتصادی عراق با امام جمعه‌ مهران که در محل دفتر نماینده فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: ایلام دارای بهترین شرایط از نظر موقعیت راهبردی با هدف توسعه صادرات غیر نفتی با کشور عراق برخوردار است که در این راستا نیازمند ایجاد گذرگاه‌های اقتصادی جدیدی بین استان استان‌های مرزی عراق است.

به گزارش عراق یار به نقل از ایرنا، شعبان فروتن با بیان اینکه ظرفیت های استان ایلام با کشور عراق منحصر بفرد است، افزود: توجه به وجود مرز طولانی بین این استان با کشور دوست و همسایه عراق، افزایش بازارچه و مرزهای رسمی می‌تواند به توسعه بیش از پیش صادرات منجر شود.
وی تاکید کرد که استان ایلام در بخش های صنعت، معدن، تجارت و پتروشیمی ظرفیت های خاصی دارد که این پتانسیل ها روز به روز ایلام را به سمت صادرات بیشتر با این‌کشور سوق می دهد.
فروتن با اشاره به امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی بین استانداران ایلام و دیاله گفت: راه اندازی این بازارچه می‌تواند به عنوان پشتیبان مرز مهران گذرگاه تجاری جدیدی را در حوزه اقتصادی و صادرات ایجاد کند که زمینه ساز اشتغال توسعه صادرات غیرنفتی و در نهایت رونق اقتصادی است.
وی ادامه داد: استان ایلام از آمادگی کامل برای تامین بازار عراق از طریق بازارچه هلاله شمالی با عراق برخوردار است.
امام‌جمعه‌ مهران هم در این دیدار گفت: روابط دو کشور ایران و عراق مستحکم و عمیق بوده و در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تجاری بیشترین ارتباط را با هم دارند.
سید عبدالله امینی افزود: این استان دارای ظرفیت های خدادادی بسیار در بخش های مختلف است که باید از این پتانسیل ها به بهترین نحو ممکن نهایت استفاده را جهت توسعه صادرات دو کشور بعمل آورد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق هم در این دیدار گفت: برنامه ما با اتاق بازرگانی استان های مرزنشین تعامل بیشتر جهت بهبود و توسعه صادرات است که تلاش خواهیم‌کرد این روابط بهتر و عمیق تر شود.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید