اقتصادی و تجاری

اتحادیه اروپا: ما متعهد به تضمین اجرای استراتژی های توسعه در عراق هستیم

اتحادیه اروپا: ما متعهد به تضمین اجرای استراتژی های توسعه در عراق هستیم

هیئت اتحادیه‌ی اروپا در عراق تعهد خود را برای اطمینان از اجرای استراتژی‌های توسعه‌ی پایدار در عراق تایید کرد. استراتژی‌هایی که به ایجاد هزاران فرصت شغلی کمک می‌کند.

به گزارش عراق یار به نقل از خبرگزاری عراق (نینا)، باربارا ایکر، مدیر همکاری مأموریت اتحادیه‌ی اروپا در عراق، در جریان امضای رسمی راه‌اندازی راهبردهای بخش طیور و گوجه‌فرنگی برای توسعه‌ی پایدار در عراق با حمایت و بودجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا و بین‌المللی گفت: مرکز تجارت امروز در بغداد اعلام کرد: بخش کشاورزی عراق به‌ویژه مواد غذایی کشاورزی و زنجیره‌ی غذایی آن دارای پتانسیل اقتصادی بسیار خوبی در زمینه‌ی رشد و اشتغال و همچنین تضمین امنیت غذایی است که راه عراق برای پیشرفت در پذیرش است.
وی افزود: بخش کشاورزی و غذایی دارای پتانسیل زیادی در پر کردن شکاف بین شهروندان و کمبود مواد غذایی و همچنین توسعه‌ی مسکن در مناطق شهری است و خاطرنشان کرد که بخش کشاورزی و غذایی در عراق می‌تواند به توانمندسازی بخش خصوصی ادامه دهد. با تقویت نهادهای خصوصی، ایجاد چارچوب نظارتی و تولید می‌تواند بخش کشاورزی را در اصلاحات لازم اقتصادی و کشاورزی توسعه دهد که می‌تواند نشان‌دهنده چرخه مثبتی باشد که از طریق آن سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای و ملی را بسیج می‌کند.
وی ادامه داد: وظیفه‌ی ما اطمینان از یکپارچگی راهبردها و زنده کردن آن‌ها و اجرای اقداماتی است که بر سر آن توافق کرده‌ایم، زیرا ما را قادر می‌سازد تا حدود 1700 شغل بزرگ ایجاد کنیم و این می‌تواند به ایجاد رشد اقتصادی بزرگ و توسعه‌ی معیشت کمک کند.
این مقام سازمان ملل تأکید کرد: این روزها که به افزایش قیمت‌ها و دشواری‌های تولید غذای محلی نگاه می‌کنیم، امنیت غذایی مهم‌ترین چیزی است که ذهن ما را به خود مشغول می‌کند، بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا از مسئولیت تولید مواد غذایی حمایت کنید، زیرا می‌دانیم که هر خانواده‌ی عراقی سالانه حدود 120 کیلوگرم غذا را هدر می‌دهد و می‌دانیم که سبد غذایی‌ای که در راه خرده‌فروشی است، 50 درصد آن تلف می‌شود، اگر نه بیشتر.
او توضیح داد: ما فقط در مورد استراتژی‌هایی صحبت نمی‌کنیم که فردا در دسترس هستند، بلکه در مورد استراتژی‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌تواند شامل برنامه‌های عملی واقعی واقع‌بینانه باشد. تأکید کرد که این استراتژی یک روش جامع و چندبعدی را برای شناسایی نشان می‌دهد. فعالیت‌هایی که باعث بهبود رقابت در بخش‌های طیور و گوجه فرنگی و همچنین در مواجهه با واردات، توسعه‌ی شهروندی عراقی و تهیه‌ی غذای سفره با کیفیت خوب می‌شود و این راهبردی است که اقدامات بزرگ و ملموس را در حد متوسط نشان می‌دهد و کسب و کارهای کوچک و ایجاد ارتباط بین مزارع و بازار را ممکن می‌سازد.
وی افزود: اتحادیه‌ی اروپا با مرکز تجارت بین‌المللی و شرکای ما در سازمان کشاورزی و غذا و همچنین سازمان بین‌المللی کار و شرکای ما در سازمان بین‌المللی مهاجرت برای اجرای این استراتژی‌ها در چهار سال آینده همکاری می‌کند. این تطبیق بدون تعامل مؤثر شما با ذی‌نفعان و وزارتخانه‌های کشاورزی، تجارت و کار و همچنین همکاری با افراد بخش خصوصی و نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های کشاورزی موفقیت آمیز نخواهد بود.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید