اقتصادی و تجاری

عراق در حال آماده سازی اسناد ویژه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی است

عراق در حال آماده سازی اسناد ویژه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی است

سازمان تجارت جهانی با تشریح اهمیت پیوستن عراق به سازمان تجارت جهانی، ضمن اشاره به تهیه‌ی اسناد ویژه در این خصوص، تأکید کرد که عراق در میانه‌ی راه پیوستن به سازمان جهانی قرار دارد.

به گزارش عراق یار به نقل از خبرگزاری عراق(اینا)، الجباری، هماهنگ‌کننده‌ی تجارت جهانی در مرکز اسراء گفت: عراق در مرحله‌ی پیوستن به سازمان تجارت جهانی است، زیرا از سال 2004 درخواست الحاق را ارائه کرد و موردتأیید این سازمان قرار گرفت و عراق در حال حاضر عضو ناظر این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان بین‌المللی است و شامل 168 کشور است و دارای موافقت‌نامه‌ها، قوانین و شرایط ویژه برای الحاق است، تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد عضو سازمان باشد باید قوانین، استراتژی‌ها و سیاست‌های داخلی خود را مطابق با آن اجرا کند.
الجباری توضیح داد: مرکز تجارت بین‌المللی در حال کار برای کمک به عراق برای ارائه‌ی پشتیبانی فنی در هماهنگ‌سازی قوانین و موافقت‌نامه‌ها در رابطه با الحاق این کشور به تجارت جهانی است و اسناد مهمی وجود دارد که روی آن‌ها کار می‌شود.
وی افزود: بخش اصلی ارتباط با سازمان برای عضویت، وزارت بازرگانی است که به نوبه‌ی خود پرونده را ارائه می‌کند که شامل تمام وزارتخانه‌های مربوطه در عراق، علاوه بر بخش خصوصی است و تأکید کرد که تلاش برای کار بر روی تهیه‌ی اسناد ویژه برای الحاق طبق توافقات سازمان بازرگانی است.
الجباری با بیان اینکه عراق دارای صلاحیت‌های صنعتی و کشاورزی و مبادلات تجاری است تصریح کرد که باید روی مطالعه و تدوین سیاست‌های لازم کار کرد تا با قوانین سازمان هماهنگی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت الحاق عراق به این سازمان در بخشی از جامعه‌ی تجاری، صنعتی و اقتصادی بین‌المللی است، به‌ویژه که الحاق آن، بخشی از این جامعه‌ی بین‌المللی خواهد بود و می‌تواند سیاست‌های اقتصادی و تجاری خود سازماندهی کند. مبادلات تجاری مطابق با قوانین بین‌المللی در خدمت همه‌ی طرف‌های ذی‌نفعی است که در آینده با آن معامله خواهند کرد.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید