روابط ایران و عراق

هزینه بلیت پروازهای اربعین در ایران به دوبرابر قیمت مصوب رسید

هزینه بلیت پروازهای اربعین در ایران به دوبرابر قیمت مصوب رسید

با وجود تأکید مقامات ایرانی درباره ممنوعیت فروش بلیت چارتری به مقصد عراق در ایام اربعین، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات چارتری در حال فروش بلیت به دوبرابر قیمت مصوب هستند.

به گزارش عراق یار به نقل از ایرنا، با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی این کشور در خصوص ممنوعیت فروش چارتری پروازهای اربعین و عرضه بلیت به طور مستقیم به زوار، فروش بلیت چارتری از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سفر با دو برابر نرخ مصوب ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، از روز گذشته فروش اینترنتی و حضوری پروازهای اربعین در مسیر تهران- نجف و تهران- بغداد با عرضه محدود آغاز شد؛ موضوعی که صف‌های طولانی در دفاتر فروش برخی ایرلاین‌ها ایجاد کرد.
با این حال شب گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران خبر داد که در روز اول عرضه بلیت پروازهای اربعین 10 هزار بلیت فروخته شد.
به گفته «محمد محمدی بخش» امسال امکان ایجاد بازار سیاه از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای بلیت وجود ندارد و مشکل آنجا بود که در روز اول سایت برخی شرکت‌ها دچار مشکلاتی شد، اما به‌مرور رفع شد.
وی گفت که عرضه بلیت به صورت پلکانی انجام می‌شود و روزهای آینده هم بلیت موجود است؛ ضمن آنکه تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از روز اول نظارت‌ها را انجام می‌دهد.
محمدی بخش شب گذشته مجدداً تاکید کرد که امسال قیمت بلیت برای مسیر رفت و برگشت پرواز اربعین 6 میلیون تومان تعیین شده است که عرضه بلیت صرفاً از طریق شرکت‌های هواپیمایی و سایت آنها انجام شود تا اگر مشکلی رخ داد شرکت‌ها به ما پاسخگو باشند.
با وجود همه این اظهارات، پایگاه های اینترنتی فروش بلیت چارتری بلیت تهران به نجف را امروز (یکشنبه 4 سپتامبر) با نرخ 5 تا 7 میلیون تومان می‌فروشند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ایران نیز ماه گذشته از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشن‌ها خبر داده و تاکید کرده بود که امسال در ایام اربعین فروش چارتری نداریم.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید