اقتصادی و تجاری

عراق در لیست سفید مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

عراق در لیست سفید مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور توانست با اقدامات مؤثر نظارتی و اجرای قوانین مربوط به نظام بانکی از لیست کشورهای پرخطر در عرصه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم خارج شود.

به گزارش عراق یار به نقل از «الفرات نیوز»، «مظهر محمد صالح»، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور مالی و اقتصادی، تأکید کرد که عراق هم‌اکنون در لیست سفید اجرای استانداردهای جهانی مبارزه با پول‌شویی است.
صالح گفت که عراق توانست با اقدامات مؤثر نظارتی و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به نظام مالی و بانکی با پول‌شویی مبارزه کند.
وی گفت که اصلاحات مالی و اقدامات مؤثر عراق در پیگیری منابع اموال باعث شد که اعتماد جامعه بین‌المللی در تعاملات مالی و قراردادهای تجاری به عراق بازگردد.
مشاور نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که عراق جنگی سخت با باندهای پول‌شویی داشت و به نحو شایسته‌ای روند مبادلات مالی و حواله‌ها و سپرده‌گذاری‌ها را در سطح داخلی و خارجی پیگیری کرد.
هفته گذشته رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق نامه‌ای درباره برداشته شدن نام این کشور از لیست اروپایی کشورهای پرخطر در عرصه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، تقدیم کرد.
در سال 2020، اتحادیه اروپا عراق را در کنار چند کشور دیگر از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن و کره شمالی به علت کوتاهی در مبارزه با پول‌شویی در لیست کشورهای پرخطر در این عرصه قرار داده بود.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید