روابط ایران و عراق

از سرگیری صادرات به عراق از مرز چذابه

از سرگیری صادرات به عراق از مرز چذابه

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: صادرات کالای غیر نفتی به عراق از مرز چذابه از سر گرفته شده و این مرز به روی تجار و صادرکنندگان باز است. 

شهلا عموری اظهار کرد: از تاریخ 14 شهریورماه امسال کشور عراق اعلام کرد به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زائران اربعین حسینی، امکان واردات کالا را ندارد و مرزهای تجاری شلمچه و چذابه بر روی تجار بسته شد.
وی افزود: اکنون پس از گذشت 2 هفته از توقف روند صادرات، با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی اتاق بازرگانی اهواز و دیگر مسئولان استانی و همچنین رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی، صادرات از مرز چذابه از سرگرفته شده است.
نائب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: صادرات کالای غیر نفتی به عراق از مرز چذابه در حال حاضر در حال انجام و این مرز به روی تجار و صادرکنندگان باز است.
عموری ادامه داد: گمرک در مرز چذابه آماده است و هیچ مشکلی برای صادرات کالا به کشور عراق از طریق مرز چذابه وجود ندارد. دیگر زیرساخت‌های لازم برای صادرات نیز در این مرز آماده هستند و جای نگرانی نیست.
به گزارش ایسنا، از تاریخ 14شهریورماه براساس اعلام کشور عراق به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زائران اربعین حسینی، واردات کالا از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تا 26 شهریور ممنوع اعلام شد.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید