اقتصادی و تجاری

مجمع گفت و گوی عراق؛ فرصتی ملی برای آینده این کشور

مجمع گفت و گوی عراق؛ فرصتی ملی برای آینده این کشور

رئیس شورای مشورتی عراق از آماده‌سازی‌های لازم برای برگزاری اولین "مجمع گفت‌وگوی عراق" با هدف بررسی علمی و تخصصی مسائل کلیدی در این کشور خبر داد.

به گزارش عراق یار به نقل از میدل ایست نیوز، فرهاد علاءالدین، رئیس شورای مشورتی عراق از آماده‌سازی‌های لازم برای برگزاری اولین دوره از “مجمع گفت‌وگوی عراق” در تاریخ یک اکتبر در شهر بغداد خبر داد که قرار است موضوعات مختلفی همچون امنیت، سیاست، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، انرژی و حقوق شهروندی در عراق را مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود که مهم‌ترین موضوعی که قرار است در این مجمع مورد بررسی قرار بگیرد، آینده روند سیاسی در عراق است.
علاءالدین خاطرنشان کرد که مجمع گفت‌وگوی عراق به دنبال ایجاد یک نگاه ملی مشترک برای نزدیک کردن نگاه‌های مختلف میان جریان‌های سیاسی و کم کردن از شدت بحران‌های موجود و طرح راه‌حل برای مسائل مختلف است.
رئیس شورای مشورتی عراق با بیان اینکه این مجمع قرار است از روز اول اکتبر به مدت سه روز به فعالیت خود ادامه دهد، روابط عراق با کشورهای منطقه، تعمیق هویت ملی، متنوع کردن منابع درآمدی عراق، بررسی معضل فقر و یافتن راه‌حل برای حوزه‌های انرژی، آب، مسکن، ارتباطات، محیط‌ زیست، بازسازی زیرساخت‌ها و فعال کردن بخش‌های کشاورزی و صنعت را از دیگر محورهای مجمع گفت‌وگوی عراق دانست.
علاءالدین افزود که در این مجمع از طریق برگزاری جلسات پژوهشی، سمپوزیوم‌های علمی و کارگاه‌ها به موضوعات مختلف پرداخته خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود که مجمع گفت‌وگوی عراق میزبان سازمان‌ها، نهادها و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و جهانی و نیز موسسات دولتی مرتبط با حوزه‌های امنیت، دفاع، انرژی و اقتصاد در عراق باشد.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید