اقتصادی و تجاری

تاکید گروه ارتباط اقتصادی عراق بر حمایت از دولت برای اجرای پروژه های مهم

تاکید گروه ارتباط اقتصادی عراق بر حمایت از دولت برای اجرای پروژه های مهم

گروه ارتباط اقتصادی عراق با گروه هفت، اتحادیه اروپا و بانک جهانی دولت عراق را به احیای برنامه های اصلاح اقتصادی خود تشویق کرد.

به گزارش عراق یار به نقل از میدل ایست نیوز، در بیانیه این گروه آمده است که روز گذشته برای آغاز ریاست مشترک بین ژاپن و امریکا نشستی را برگزار کردند.
این گروه تاکید کرد که تنوع اقتصادی در توانایی مقاومت، دو امر اساسی برای شکوفایی آینده عراق است و این امر به تامین خدمات اساسی و فرصت های اقتصادی برای زنان و جوانان و رشد فراگیر و تحقق بیشترین ثبات در جامعه عراق منجر می شود.
گروه ارتباط اقتصادی عراق تاکید کرد که در آمادگی کامل برای حمایت از دولت عراق برای اجرای پروژه های مهم برای ملت عراق است.
این گروه، دولت عراق را به احیای پروژه های اصلاح اقتصادی خود با استفاده از درآمدهای فزاینده نفت برای سرمایه گذاری در آینده عراق و بلندمدت به ویژه بهبود زیرساخت ها و تامین آب و برق و توسعه بشری و تبدیل شدن به منابع انرژی دوستدار محیط زیست تشویق کرد.
گروه مذکور، همچنین خواستار ادغام ملاحظات آب و هوایی و اقلیمی در سرمایه گذاری ها و طرح های توسعه ای خود برای بهبود امنیت غذا، آب و انرژی شد.
گروه ارتباط اقتصادی عراق با گروه هفت، اتحادیه اروپا و بانک جهانی اشاره کرد که ایجاد یک بخش خصوصی شکوفا امری بسیار حائز اهمیت است و اصلاحات باید بر بهبود قدرت رقابت در سطح منطقه ای و بین المللی و بهبود شفافیت و مقابله با فساد متمرکز باشد.
این گروه بیان کرد که اقتصاد عراق باید از وجود بخش مالی قوی و مستقل و محیط نظارتی و مالیاتی حمایت کند که مشوق کارآفرینی است و این مساله به نیروهای کار پویا و جوان در عراق اجازه شکوفایی و کارآفرینی علاوه بر جذب سرمایه گذاری خارجی را می دهد.
در پایانه بیانیه این گروه آمده است که وجود یک شبکه امنیت اجتماعی قوی، دستیابی گروه های ضعیف تر به حمایت کافی را تضمین می کند و گروه ارتباط اقتصادی عراق، دولت را به پیشروی در انجام اصلاحات در این باره تشویق خواهد کرد.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید