اقتصادی و تجاری

رشد قابل توجه زیرساخت های استان واسط عراق

رشد قابل توجه زیرساخت های استان واسط عراق

استاندار ایلام گفت: بسترها و زیرساخت‌های کشور دوست و برادر عراق و استان واسط برای تردد زائران در مقایسه با دو سال قبل کاملا متفاوت و متحول شده است. 

به گزارش عراق یار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر «حسن بهرام نیا» در پایان نشست مشترک با استاندار واسط عراق ضمن تشکر از دکتر جمیل المیاحی استاندار واسط بابت خدمات دهی به زوار ایرانی و همچنین فراهم سازی زمینه این دیدار و حضور دکتر آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران به خاطر حضور در این نشست، گفت: خوشبختانه نشست امروز یک جلسه بسیار خوب، رافع و مشکل گشا برای زائرینی برگزار شد که دوسال مشتاقانه منتظر سفر به عتبات عالیات هستند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه در این نشست بسیاری از مشکلات قبل حل شده است، اضافه کرد: خدا را شکر بسترها و زیرساخت‌های کشور دوست و برادر عراق و استان واسط برای تردد زائران در مقایسه با دو سال قبل کاملا متفاوت و متحول شده است [از قبیل چهار خطه شدن مسیر، مجهز شدن پایانه زرباطیه، تمهیدات در حوزه بهداشت، رفاه و آسایش زوار و ...] به نحوی که زوار عزیز نسبت به سالیان گذشته کم‌ترین مشکل را خواهند داشت و این نوید بخش حضور پرشور و بدون دغدغه زائران در اربعین پیش رو است و این جای تقدیر و تشکر دارد.
دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اینکه در بعضی از موارد زائران در مرز زرباطیه با مشکل آب و برق مواجه هستند، گفت: آمادگی داریم با دادن یک انشعاب آب و همچنین تامین برق، مشکل زائران در این منطقه نیز برطرف شود.
وی افزود: تمامی امکاناتی که زائران در استان واسط نیاز دارند امروز فراهم گردیده بطوریکه فضای استان واسط اربعینی شده است.
استاندار ایلام در پایان با قدردانی از میزبانی خوب استاندار واسط عراق، گفت: این جلسه به منظور هماهنگی بیشتر برای تسهیل در تردد زائران ابا عبدالله الحسین ( ع ) در ایام اربعین برگزار شد و نتایج بسیار خوب و مثبتی برای دو استان و دو کشور در پی داشت.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید