اقتصادی و تجاری

صادرات 9 نوع محصول دام به 10 کشور جهان از اردبیل

صادرات 9 نوع محصول دام به 10 کشور جهان از اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 9 نوع محصول دام و فراورده‌های خام دامی به 10 کشور جهان در یک سال گذشته خبر داد. 

بهلول تکلوی 5 شهریور در بازدید از کشتارگاه اردبیل اظهار کرد: در طول یک سال گذشته یک میلیون و 688 هزار و 630 کیلوگرم آلایش غیرخوراکی دام در قالب 70 فقره گواهی بهداشتی بین‌الملل حمل به کشور ترکیه و 802 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 28 فقره گواهی بهداشتی به کشورهای ویتنام و تایلند صادرات داشته‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر محصولات و فراورده‌های خام دامی صادراتی یکی از مهم‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است خاطرنشان کرد در همین مدت 292 هزار و 283 کیلوگرم عسل تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل و در قالب 17 محموله و گواهی بهداشتی حمل به کشورهای مالزی و عراق صادر شده است.
وی در عین‌ حال از نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر صادرات 914 هزار و 400 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار طی 10 فقره گواهی بهداشتی حمل به کشورهای عراق و ارمنستان و 5800  قطعه ماهی زنده در قالب یک محموله و نیز 10 هزار کیلوگرم دنبه گوسفندی طی یک فقره گواهی بهداشتی حمل به مقصد کشور آذربایجان در این مدت خبر داد.
تکلوی از صادرات به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی اقتصادی یادکرد و نظارت‌های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی را یکی از علل تداوم صادرات منطقه دانست و افزود: در یک سال گذشته 100 هزار کیلوگرم آلایش خوراکی دام در قالب 4 محموله و گواهی بهداشتی بین‌المللی حمل به مقصد کشور افغانستان و 415 هزار و 874 کیلوگرم محصولات لبنی طی 25 فقره گواهی بهداشتی به کشورهای آذربایجان و گرجستان و 294 هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان در قالب 12 فقره گواهی بهداشتی به مقصد کشورهای ارمنستان و قرقیزستان صادر شده است.
این مسئول ادامه داد: افزایش صادرات فراورده‌های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گام‌های مؤثری در راستای تداوم صادرات برداشته شده است.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید