اقتصادی و تجاری

چشم انداز عراق برای برنامه توسعه 2030

چشم انداز عراق برای برنامه توسعه 2030

مشاور سفارت عراق در جمهوری خلق چین، دکتر باهر مردان، چشم‌انداز طرح توسعه 2030 را ارائه کرد.

به گزارش عراق یار  به نقل از خبرگزاری عراق (INA)، مردان در سخنرانی خود که به عنوان نماینده عراق در برابر مجمع چین در سومین جلسه آن به نمایندگی از عراق در جلسه سوم این مجمع، برنامه‌های آینده عراق در توسعه پایدار را از طریق مقاله خود در مورد ابتکار توسعه جهانی بیان کرد و برنامه توسعه ملی عراق برای سال 2022 در مورد امکان دولت عراق و نهادهای تخصصی آن در زمینه توسعه ملی و برنامه‌های آن در مسیر توسعه پایدار و چشم‌انداز عراق برای سال 2030 با تصویب برنامه‌ای مبتنی بر اشتغال توسعه و برنامه مشترک دوجانبه در پرتو تجارب توسعه موفق چین است.
مشاور سفارت عراق افزود: «دولت عراق به دنبال تقویت مشارکت با اتحادیه اروپا، کشورهای دوست و آژانس‌های دفاتر توسعه سازمان ملل متحد برای تسریع سرعت برنامه‌های توسعه پایدار در عراق است که بخشی از دستور کار سازمان ملل است». وی تأکید کرد که «دولت عراق برای تهیه برنامه‌های توسعه ملی با هدف کاهش آن بحران‌ها و پیامدهای آن و چالش‌های پیش‌ روی آن‌ها که ترمزهایی بر سر راه هستند، از جمله تهدیدات گروه‌های تروریستی داعش و همچنین چالش‌های پیش روی آن‌ها تلاش کرد. از قبیل بیکاری و فقر با چالش محیط زیست و مشکلات بیابان زایی و چالش همه‌گیر کرونا و پرونده مبارزه با فساد. 
وی با تاکید بر لزوم اشاره به تجربه منحصر به فرد چین در مبارزه با فقر که بیش از 100 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: توافق اولیه بین مرکز بین‌المللی کنترل فقر چین در چین و وزارت برنامه‌ریزی عراق در گذشته این دوره آغاز گام‌هایی برای اشتغال توسعه‌ای مشترک و همکاری در توسعه دانش تخصصی بود.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید