اقتصادی و تجاری

اکونومیست: قیمت نفت به 100 دلار خواهد رسید و کاهش آن موقتی است

اکونومیست: قیمت نفت به 100 دلار خواهد رسید و کاهش آن موقتی است

صفوان قصی، کارشناس مسائل اقتصادی، کاهش قیمت نفت به زیر 50 دلار را رد کرد و گفت: کاهش آن در حال حاضر موقتی است و احتمال افزایش قیمت نفت به 100 دلار با فرارسیدن فصل زمستان را می دهد.
قصی در بیانیه ای به خبرگزاری ملی عراق گفت: پیامدهای افزایش نرخ بهره توسط خزانه داری آمریکا همچنان بر میانگین قیمت جهانی نفت سایه افکنده است، به ویژه با افزایش قدرت آمریکا. دلار و انتظارات برای کاهش تورم در اقتصاد جهانی به دلیل تداوم نرخ تورم جهانی.
وی خاطرنشان کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک +) برای کنترل قیمت نفت حدود 100 دلار، مقدار نفت تولیدی را بررسی می‌کند و با فرا رسیدن فصل زمستان، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه: بعید است قیمت نفت به زیر 50 دلار برسد، خاطرنشان کرد: کاهش فعلی ناشی از افزایش قیمت دلار و به طور کلی اتفاقات کشور است. قصی در سطح محلی گفت: "تنوع اقتصادی به تنوع منابع درآمد کمک می کند.
وزارت دارایی باید پرونده مالیات های وضع شده را بررسی کند تا از ورود عراق به منطقه رکود جلوگیری شود. مزیت روابط اقتصادی با ایالات متحده آمریکا برای جذب سرمایه گذاری برای جبران کمبود درآمدهای منابع درآمدی. قیمت نفت در اوایل معاملات پس از سقوط به کمترین میزان خود در 8 ماه گذشته در هفته گذشته، تحت تاثیر تقویت دلار و نگرانی از اینکه افزایش شدید نرخ بهره در سطح جهان منجر به رکود شود و به تقاضای سوخت آسیب برساند، اندکی افزایش یافت.
امروز برای محدود کردن افزایش قیمت نفت، شاخص دلار به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت 17 سنت یا 0.2 درصد افزایش یافت و به 86.32 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 21 سنت افزایش 0.3 درصدی به 78.95 دلار در هر بشکه رسید.

لینک کوتاه

دیدگاه خود را بیان کنید